Cloud 101CircleEventsBlog
CSA's Continuous Audit Metrics Working Group is expanding! Help shape the future of cloud assurance.

STAR Registry Listing for

Cittadiniamo

Founded in 2013 by the Cloud Security Alliance, the Security Trust Assurance and Risk (STAR) registry encompasses key principles of transparency, rigorous auditing, and cloud security and privacy best practices.

Cittadiniamo

Cittadiniamo è un servizio che ha lo scopo di creare un canale digitale di comunicazione diretto tra il cittadino e gli uffici comunali, pensato per segnalare i disservizi della città. Il cittadino può inviare qualsiasi tipo di segnalazione riguardante la sicurezza urbana e il decoro, da smartphone o da pc, ed allegare immagini per documentarne ogni dettaglio.
Come servizio cloud si compone di 2 moduli principali: la console di monitoraggio e l'interfaccia web per la segnalazione. Come opzione, è inoltre disponibile la mobile app per iOS e Android.

La console di monitoraggio consente all'Ente di avere una mappa ordinata dei problemi della città e di effettuare presa in carico, gestione e chiusura delle segnalazioni. Ad ogni passaggio di stato della segnalazione, il cittadino viene automaticamente informato con una email. Cittadiniamo backoffice è semplice da usare, ed è lo strumento ideale per l'URP.

View other services by Techne srl:

Information about Cittadiniamo
Listed Since: 07/27/2022
Last Updated: 07/27/2022

STAR Level 1

Self-Assessment & Partner-Provided

Consensus Assessments Initiative Questionnaire v4.0.2

CAIQ 4.0.2 Self-assessment
Offers an industry-accepted way to document what security controls exist in IaaS, PaaS, and SaaS services. It provides a set of Yes/No questions a cloud consumer and cloud auditor may wish to ask of a cloud provider to ascertain their compliance to the CSA Cloud Controls Matrix (CCM).
(Deprecated)
Deprecated assessments do not necessarily indicate non-compliance. In this case, the self-assessment has not been updated in more than one year. We suggest contacting this organization directly to request that they submit an updated self-assessment.